söndag 29 mars 2009

Mellansnack


Tittelitut out there! Håll ut, uppdateringar på väg med nya sköna gröna bilder. Har haft en härlig "kojdag" som man säger i trakten där jag bor. Bara kurat i bekväm möbel med stickning och radion. Har kommit en bit på en kort bolerokofta i det salladsgröna Vivaldigarnet idag. Inte tillräckligt dock ännu för att det ska bli något vettigt på bild. Ni få hålla till godo med att se mig kika fram i hörnet på en av alla (alldeles för många) vinterbilder jag knäppt i år. Den rosa seascapen har också varit på tapeten idag och låter därför den visa sig här så som den är just nu i all sin knorvighet. Ska bli väldigt spännande att blocka båda dessa sjalar och få fram det böljande vågmönstret. 

Ute har det i dag fallit snö från en gråblå himmel! Det är den 29 mars och min födelsedag och jag har aldrig fyllt år på ett ställe där det inte är barmark vid den här tiden på året. Stackars alla vårblommor som ligger där under snötäcket och bara vill ut i ljuset. Säger till dem också;- håll ut! Dagen D är här när som helst!


3 kommentarer:

  1. Grattis i efterskott, hur långt har våren kommit nu, ett par veckor senare?

    SvaraRadera
  2. Fortfarande snö men barmark på väg och i diken och där;- tussilago!
    /Stick i kanten/

    SvaraRadera