fredag 13 mars 2009

Braid

Ett riktigt knasprojekt är vad det här är! Fattar inte vad jag tänkte på när jag valde att göra den här fantastiskt fina flättröjan i garnet Eskimo (fg. 29) (?!) från Drops. (Mönster i Knitting magazine No. 32 for Autumn/Winter 2002/2003.) Blir alldeles för tung och varm och garnet har för litet tvinning för att det ska bli en stabil form. Tillfällig sinnesförvirring på materialkänslesidan minst sagt!

Så har den blivit liggande;- halvvägs monterad och nu är det vår! 

Färgen tycker jag om ändå och mönstret var roligt att sticka.
Men kanske tovar jag till hela kreationen och syr en kudde istället! Hur som helst ska jag sticka den här tröjan igen och då i rätt garn.

2 kommentarer:

  1. så fin den är! men så synd at den blev för tung:(

    jag hoppas det går bättre nästa gång:)

    SvaraRadera
  2. Mönstret är så fint, den kan väl användas till kudde så har du något igen för allt arbete. Vet inte hur mycket jag repat upp av stickade alster, men hellre det än att inte vara nöjd. Lycka till!

    SvaraRadera