måndag 23 mars 2009

Dream on....spedetröja!

Alltså,- ibland tar jag så outsägligt lång tid på mig att genomföra saker och ting jag går omkring och faktiskt drömmer om! Det är som att jag liksom inte fattar att det där jag, på ett behagligt vis, går och funderar och fantiserar om faktiskt är något jag VILL göra;- förverkliga! Till exempel är det så med att jag i många år haft tankar runt att sticka en spedetröja! Jag har tagit reda på allt man kan behöva veta om spedetröjor. Tittat på bilder, surfat runt på sajter där man kan beställa material, fått klart för mig att det går att gå kurser;- till och med haft tillfälle att titta på orginalspedetröjor osv..osv.. 

Har tvekat över om jag ska sticka själva tröjan själv eller köpa en färdigstickad tröja och bara dekorera, över vilken halsringning jag skulle föredra och färgen...oj, oj, oj viiiilken färg ska jag ha...? Det är så mycket jobb med en spedetröja så därför har det känts som att varje ställningstagande runt att göra en blivit så viktigt...överviktigt! Tankarna...drömmen har kommit och gått... Fick från oväntat håll för några dagar sedan en puff i spedetröjefantasierna igen och nu får det bära eller brista. Ska omgående beställa en materialsats! Svart tröja och så ska jag ha rosa och silverdekorationer! Så det så! 
Fortsättning följer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar