lördag 2 maj 2009

Pärlor och gräs och spedetröjerapport

Har varit en alldeles undebart avkopplande helg med mycket stickning och umgänge med goda vänner. 67777777777777777........ Oj, här ville katten vara med och säga några ord! Nåväl;- inom kort kommer bilder på spedeprojektet.  

Efter ungefär drygt en månad anlände materialkitet till spedetröjan  jag beställde den 23 mars från hemslöjden i Skåne. Nu i lördags fick jag de för spedestickningen nödvändiga extra tunna stickorna i min ägo. En synnerligen mer effektivt effektuerad beställning från min favoritgarnbutik på nätet, Garnkorgen. Har på stickfronten bland annat ägnat tiden i helgen åt att studera själva beskrivningen samt att sticka provlapp och testa olika uppläggningar. Absolut nödvändigt vill jag lova.

Som sagt;- småningom kommer en mer detaljerad presentation av detta äventyr. Håll till godo så länge med några bilder på pärlor i gräs. Gillar ordkombinationen.... "pärlor i gräs".... vet inte varför. 

 


 



1 kommentar: